Naše lekce

Workshop

Fly jóga

V rámci lekcí budeme cvičit ve speciálních závěsných sítích nebo je budeme používat jako opěru. Hodiny budou sestaveny jak z klasických jógových pozic, tak cviků na zvýšení flexibility, posilovacích cviků a základů akrobacie. Fly jóga je díky inverzním pozicím skvělá na uvolnění páteře, na lymfatický systém, zažívání a prý nás dokáže i omladit. Mimo všechny její benefity je létání v síti především zábava a relax.

Acro jóga

V 90 minutách, které společně strávíme, zapojíme každičký sval na těle. To ale není jediným lákadlem těchto lekcí. V jógových pozicích, kde jeden je oporou druhému, prohloubíte důvěru nejen v sebe, ale i ke svému partnerovi. Užijeme si společně protahování, párové cvičení a především spoustu zábavy. Přijďte s otevřeným srdcem a se zvědavostí k poznání, jaké je to létat.

Wheel jóga

Při této lekci budeme praktikovat jógu s pomůckou, tedy kolečkem. Lekce jsou vhodné jak pro začátečníka, tak pokročilého, protože tento wheel nám některé pozice dokáže zjednodušit, některé naopak udělat těžší. Zlepšujeme také balanc a koordinaci pohybu. V rámci hodin budeme kolečko používat i na masáže, takže si nejen zacvičíme, ale krásně si promasírujeme jednotlivé části těla.

Vinyasa flow jóga

Lekce Vinyasa jógy plná posilující energie. V rytmu dechu budeme procházet širokou škálou dynamických pozic. Asány, komplexní práce s dechem, meditativní stav mysli a procesuální sebepoznávání vás pohltí jako doposud žádné jiné cvičení.

Power groove jóga

60minutová lekce power vinyasa jógy s hudbou. Skvělý zábavný způsob, jak zapomenout na pracovní týden a svobodně se ponořit do kreativity jednotlivých pozic.

Jóga pro začátečníky

V klidném, pomalejším tempu se naučíme pozdravy slunci, bojovníky i další jednoduché pozice – ásany. Zaměříme se na posílení středu těla a od začátku se budeme věnovat vědomému dýchání, které nám pomůže uklidnit mysl a upevnit pozice.

Hatha flow jóga

Lekce hatha jógy v laskavém tempu, kde jsou jednotlivé ásany voleny tak aby na sebe volně navazovaly a praxe tak příjemně plynula. Přitom si však dopřejeme čas zastavení a umocníme prožitek z jednotlivých pozic. Zaměříme se především na neduhy, které jsou spojené se sedavým způsobem života – uvolníme a rozhýbáme páteř, zvědomíme centrum těla a posílíme a prohřejeme celé tělo pozicemi, které jsou vhodné jak pro začátečníka, tak pokročilého. Každý si zde najde svou míru náročnosti. Přijďte se spojit se svým dechem, ponořit se do vnímání vlastního těla a vrátit se domů – sami k sobě. V závěru nás čeká ta nejkrásnější relaxace s kapkou esenciálních olejů.

Jóga proti stresu

Lekce jógy proti stresu jsou vedeny v klidném tempu s důrazem kladeným na dýchaní a praktikování ásan, které zklidňují a harmonizují naše tělo i mysl. Stres a napětí se nejvíce hromadí v kyčlích a ramenou, právě proto, se lekce zaměřuje především na protažení a uvolnění těchto oblastí. Přijďte zapomenout na své starosti, povinnosti a vyčistit si hlavu při závěrečné relaxaci s meditací.

Dynamická jóga

V 60 minutách budeme procházet sérií pozic v dynamickém rytmu. Pozornost zaměříme na komplexní posílení celého těla a zároveň na správné provedení ásan. Dynamickou část vyváží jemné protažení, zklidnění a práce s myslí. Po celou dobu praxe nás bude provázet vědomý dech a hudba.

Jógové hry pro nejmenší

Na Jógových hrách se děti budou postupně hravou formou seznamovat s jógou. Jde hlavně o radost z pohybu. Hodně aktivní děti se budou zklidňovat a méně aktivní zapojovat do cvičení formou her. Budeme cvičit jednotlivé ásany v podobě zvířátek za pomoci jógových karet, které jsou výbornou ověřenou pomůckou. Cvičení je hravou formou bez výdrží, zapojíme i dech a nakonec relaxaci. U větších dětí se prohlubují dané cviky a vše jde více do hloubky a podobá se už více józe, i když "stále si budeme hrát"

Jóga pro zdravá záda

Lekce jsou jemnější a vedené v klidném tempu. Na začátku každé lekce věnujeme pozornost dechu, budeme se učit dýchat tak, aby náš dech podporoval správnou svalovou souhru, zapojejí hlubokého stabilizačního systému páteře. Mým záměrem je abyste z lekcí odcházeli napřímení a příjemně vyladění. V jógových pozicích protáhneme a posílíme celé tělo. Záda, střed těla a dech však budou hrát prim. Můžeme se na páteř dívat jen jako na naší hlavní fyzickou oporu, ale můžeme ji také vnímat jako místo, kde proudí hlavní energetické dráhy. V každém případě stojí za to ji opečovávat. Lekce jsou vhodné téměř pro každého i pro ženy od 15. týdne fyziologického těhotenství (které prosím hlašte).

Jóga hravě

Na Jógových hrách se děti budou postupně hravou formou seznamovat s jógou. Jde hlavně o radost z pohybu. Hodně aktivní děti se budou zklidňovat a méně aktivní zapojovat do cvičení formou her. Budeme cvičit jednotlivé ásany v podobě zvířátek za pomoci jógových karet, které jsou výbornou ověřenou pomůckou. Cvičení je hravou formou bez výdrží, zapojíme i dech a nakonec relaxaci. U větších dětí se prohlubují dané cviky a vše jde více do hloubky a podobá se už více józe, i když "stále si budeme hrát"

Ranní jóga

Přivítáme společně nový den, probudíme celé naše tělo jemným protažením v jednoduchých asanách. Ranní lekce jógy nás krásně povzbudí na celý den, naše mysl bude otevřená. Lekce zakončená relaxací s esenciálními oleji.

Meditace

Na večerních meditacích si po celém uspěchaném dni můžete dopřát celkové zklidnění a dobít své tělo pozitivní energií. Meditace má blahodárný vliv na mysl i tělo. Skrze ní se můžete napojit sami na sebe, zaměřit se do svého středu, uzemnit se, zklidnit svou mysl a nalézt tak vnitřní klid. Meditace vám může přinést mnoho odpovědí na otázky, kterými se zabýváte a nedaří se vám samotným na ně odpovědět. Při pravidelném meditování dochází k celkovému zklidnění, zlepšení soustředění a většímu napojení na tělo, intuici a přichází také více vizí.

Spirální jóga

Přijďte objevit kouzlo spojení Iyenger jógy® (klade důraz na správné provedení pozic a využívá pomůcek, aby jógové pozice byly přesně provedené), v jednotě s citlivě propracovanými návody zaujímání poloh postavených na principu Spiraldynamik® (anatomicky podložený koncept trojrozměrného držení a pohybové koordinace lidského těla vycházejícího z principů anatomické stavby člověka a jeho ideální pohybové koordinace, zejména spirálního principu a principu polarity). Cílem jednotlivých lekcí je pomocí koordinovaného pohybu posilovat základní svaly na těle a odstranit tím případné disbalance, umět pracovat s naším dechem pomocí dechových technik, které mají pro naše tělo revitalizační účinky, naučit se rychle zrelaxovat a tím se nabít novou energií.

Těhotenská jóga

Těhotenství představuje v životě ženy velice významné období. Procházíte doposud neznámými proměnami jak na fyzické, tak psychické úrovni. Díky svým blahodárným účinkům Vám jóga může pomoci se s těmito změnami vyrovnat. Lekce pro budoucí maminky jsou vedené v jemném tempu a jsou zaměřené na celistvou péči o přetěžované partie. Dáme správnou oporu celé páteři, a pomůžeme tak vykompenzovat těhotenskou křivku. Pošleme sílu do dolních končetin, opečujeme oblast pánve a kyčlí a odlehčíme horní polovinu těla. Pomocí dechových technik, relaxací a afirmací se příjemně uvolníme a dostaneme se blíž k sobě a ke svému miminku. Pojďte objevit kouzlo jógy, která Vám může být užitečným a laskavým průvodcem na cestě ke spokojenému těhotenství, porodu a mateřství. Přinese Vám podporu, úlevu a pohlazení. Lekce těhotenské jógy jsou vhodné pro nastávající maminky po ukončeném prvním trimestru bez výraznějších komplikací. Pokud jste v prvním trimestru a chtěly byste lekce navštěvovat, napište prosím přímo lektorce pekarkova.lenka@gmail.com

Jemná jóga

Lekce bude zaměřená na jemné protažení, rozhýbání těla, kloubů a protažení zad. Hodina bude vedena v klidném tempu, lehce budeme přecházet do pozic a v nich chvíli setrvávat a vnímat co nám ásana sděluje. Budeme vycházet z klasické Hatha jógy, kdy budeme zapojovat tělesné zámky a pomocí muder a pranayamy budeme harmonizovat naše tělo ducha a mysl. Lekci zakončíme relaxací v leže na zádech.

Hormonální jógová terapie pro ženy

Hormonální jógová terapie (HJT) pro ženy dle Dinah Rodrigues je dynamickým druhem jógy. Jedná se o holistickou a omlazující techniku, která obnovuje a zvyšuje hladinu tvorby hormonů, posiluje zejména vaječníky, štítnou žlázu, hypofýzu a nadledvinky. Pro zvýšení účinnosti se využívají dynamické ásány z hatha jógy a kundalini jógy (podle Svámi Šivánandy a linie Kalsa), intenzivní dechové techniky (pránajámu), mudry a bandhy (gesta rukou a tělesné uzávěry) a tibetskou techniku práce s energií. Cíle hormonální jógové terapie: na fyziologické úrovni znovu aktivuje tvorbu hormonů, snižuje intenzitu symptomů nejen menopauzy, ale také zabraňuje výskytu onemocnění způsobené nízkou hladinou hormonů, na tělesné úrovni posiluje svaly, napomáhá správnému držení těla a tvaruje naše tělo a posiluje kosti, na psychické úrovni pomáhá zvládat stres, odstraňuje nespavost a napravuje emoční nerovnováhy a v neposlední řadě na energetické úrovni aktivuje individuální energii.